tomenu
Vytvorené:
10. 11. 2009
Posledná zmena:
16. 12. 2010
VEĽA BIELYCH KRVINIEK VARUJE PRED RIZIKOM
Vysoký počet bielych krviniek môže u starších ľudí upozorniť na riziko budúceho kardiovaskulárneho ochorenia. Uvádzajú to autori štúdie, ktorú uverejnil
odborný časopis Archives of Internal Medicine. Lekári z Mineapolisu sledovali niekoľko rokov zdravotný stav starších žien a mužov. Infarkt či mŕtvica postihli vo väčšej miere tých, u ktorých na začiatku výskumu zdravotníci našli najvyššie množstvo bielych krviniek. V štúdii sa uvádza, že kardiovaskulárne ťažkosti a veľké množstvo bielych krviniek spolu súvisia. Stanovené množstvo leukocytov pomôže vyhľadať vysoko ohrozené osoby v dobe, keď sa u nich ešte neprejavujú rizikové faktory.
Zdroj: Chicago (ČTK, Právo)